Ajattelemisen aihetta russofobeille
TJT2
2024-03-01 05:57:02 UTC
"Ukrainan sota perustuu valheisiin", kirjoittaa tunnettu finanssialan
sijoittaja ja mm. PayPalin huippuarvoonsa nostanut David Sacks. "Valheisiin
siitä, miten se alkoi, miten se jatkuu ja miten se päättyy."

David O. Sacks yhdistyy lännen IT-jätteihin, kuten PayPaliin, Facebookiin,
Uberiin, Space X:n ja Airbnb:hen. Hän kirjoittaa sosiaalisessa mediassa:

"Meille kerrotaan, että Ukraina voittaa, vaikka se itse asiassa häviää.
Meille kerrotaan, että sota vahvistaa Natoa, vaikka se itse asiassa
heikentää sitä.

Meille kerrotaan, että Ukrainan suurin ongelma on varojen puute Yhdysvaltain
kongressilta, vaikka itse asiassa länsi ei pysty valmistamaan tarpeeksi
ammuksia - ongelman ratkaiseminen vie vuosia.

Meille kerrotaan, että Venäjä kärsii raskaita tappioita, vaikka itse asiassa
Ukrainasta on loppumassa sotilaat - toinen ongelma, jota ei voida ratkaista
rahalla.

Meille kerrotaan, että rauha on kanssamme, vaikka itse asiassa maailman
enemmistö pitää Yhdysvaltain politiikkaa typeryyden huippuna. Meille
kerrotaan, että rauhaan ei ole mahdollisuutta, vaikka itse asiassa olemme
hylänneet monet neuvotteluratkaisun mahdollisuudet.

Meille kerrotaan, että jos Ukraina jatkaa taistelua, se parantaa
neuvotteluasemaansa, vaikka itse asiassa ehdoista tulee vain paljon
huonommat kuin ne, jotka olivat jo saatavilla ja hylätty.

Valheet voivat kuitenkin pitkittää sotaa. Kongressi myöntää lisää varoja.
Ukraina mobilisoi enemmän nuoria miehiä ja naisia laittaakseen heidät
lihamyllyyn. Lopulta Kiovassa puhkeaa kriisi ja Zelenskin hallitus
kaadetaan.
https://mvlehti.net/2024/02/28/david-sacks-ukrainan-sota-perustuu-valheisiin-mielipide/

Amerikkalainen toimittaja, Patric Lancaster, joka asuu ja työskentelee
Donbassissa, julkaisi järkyttävän haastattelun Venäjän äskettäin vapauttaman
Avdeevkan kaupungin siviilien kanssa, jotka kertoivat vuonna 2014 alkaneista
ja viimeisiin hetkiin saakka kestäneistä Ukrainan asevoimien sotarikoksista.

Siviiliväestön mukaan Ukraina pommitti hallitsemansa kaupungin
siviilikohteita, jonka jälkeen se toi ukrainalaisen median paikalle
välittämään kauheita kuvia, jotka uutisoitiin syyttäen Venäjää "aggressiosta"
ja kaupungin "tasoittamisesta". Avdeevkan siviilit ovat käyneet läpi
helvetin ja hengissä selvinneet kertovat kokemuksistaan avoimesti medialle.

Irina -niminen paikallinen kertoi toimittaja Patrick Lancasterille
tuntevansa olonsa lopultakin rauhalliseksi ja vapaaksi, kun venäläiset
joukot etenivät kaupunkiin. Hän vakuutti paikallisten pitäneen kaupunkia
venäläisenä ja äänestäneen Donetskin kansantasavallan perustamisen puolesta
vuonna 2014, mutta ukraina ei päästänyt heitä menemään ja lähetti alueelle
asevoimia

Päinvastoin kuin hänen käsityksensä Ukrainan sotilaista, kokemukset Venäjän
armeijasta ei jättänyt negatiivisia jälkiä. Irinan kertoo:

"Venäläisille sotilaille: kiitos! Sen voin sanoa. He auttoivat niin paljon!
Tavallinen venäläinen sotilas antoi minulle rahaa! Hän antoi minulle kaikki
rahansa! Jotta voisimme ostaa jotain. Hän antoi kaikkensa, viimeiset
rahansa!

[.] Kiitän häntä [Venäjän presidenttiä Vladimir Putinia] siitä, että hän
aloitti erityiset sotilaalliset valmistelut", Irina sanoi.
"Ei aggressiota. Venäjä vapautti meidät. Olemme venäläisiä. Ja kiitos
Venäjälle! Ei enää miehitystä!"
https://mvlehti.net/2024/02/29/siviilit-kertovat-en-voi-sanoa-mitaan-hyvaa-ukrainan-sotilaista-avdeevkassa-selvinneet-paljastavat-kiovan-sotarikoksia-video/

Keskiviikkona kuultiin jälleen kolmen asutusalueen siirtymisestä Venäjän
hallintaan, erityisesti strategisen Orlovlan vapautus on huomattava uusi
edistyminen, siirtäen rintamia yhä kauemmas Donetskin pääkaupunkialueelta.

Perjantaina aamulla raportoitiin, että Venäjän armeija jatkaa vihollisen
ajamista pois Avdeevkan lähistöltä ja hyökkää Berdychiin, Tonenkoyeen ja
Orlovkaan. Armeijakunta "Tsentr" -osaston yksiköt vapauttivat Avdeevkan
jälkeen Lastochkinon, Severnojen ja Stepovoyen ja saapuivat seuraaviin
asutuskeskuksiin - Berdychiin, Tonenkoyeen ja Orlovkaan

Pian tämän jälkeen perjantaina raportoitiin Krasnoyen, Stepovoyen ja mikä
huomattavinta, merkittävän Orlovkan alueen siirtymisen Venäjän asevoimien
hallintaan. Viralliset vahvistukset yleensä kuullaan hieman myöhemmin,
kenties vielä tänään torstaina, kun asutusalueet on täysin puhdistettu ja
rintama on vakiintunut jälleen eteenpäin.
https://mvlehti.net/2024/02/29/venajan-joukot-jatkavat-etenemista-moskova-etulinjan-tilanne-ukrainalle-katastrofaalinen/

Länsi aikoo tehdä Venäjälle sen, mitä se teki Ukrainalle ja monille muille
maille - muuttaa sen kuolevaksi, epäonnistuneeksi valtioksi, Venäjän
presidentti Vladimir Putin sanoi liittovaltion tilaa vuosittaisessa
pääpuheessaan torstaina.
https://mvlehti.net/2024/02/29/lansi-haluaa-tuhota-venajan-presidentti-putin/
--TJT--
JiiPee
2024-03-01 18:59:33 UTC
kaksi toisistaan riippumatonta asiaa
Turo Juurakko
2024-03-01 19:14:07 UTC
Post by JiiPee
Post by TJT2
Meille kerrotaan, että Venäjä kärsii raskaita tappioita, vaikka itse
asiassa Ukrainasta on loppumassa sotilaat
kaksi toisistaan riippumatonta asiaa
Vanha venäläinen sotataktiikka, luotetaan siihen, että ryssiä on enemmän
kuin vastustajalla ammuksia.
Kirjoituksia kellarista
JiiPee
2024-03-02 08:30:00 UTC
Post by Turo Juurakko
Post by JiiPee
Post by TJT2
[...]
niin, juoksihan ne Suomeakin vastaan hirveillä joukoilla ja suomalaiset
ampui niitä konekivääreillä jäätyneeelle järvelle.

Mutta pointtini siis, että jos joku sanoo että "Venäjä kärsii raskaita
tappioita", niin se voi olla täysin totta samaan aikaan kun on totta
että "Ukrainasta on loppumassa sotilaat". Joten, ei ole mitään
epäloogista sanoa "Venäjä kärsii raskaita tappioita".... tottahan SEKIN on.
JiiPee
2024-03-02 08:30:38 UTC
Post by JiiPee
Post by Turo Juurakko
Post by JiiPee
Post by TJT2
[...]
...siis vaikka ukrainalta olisi vähenemässä oleellisesti sotilaat. En
tiedä onko, mutta vaikka olisikin...